MUNTELE... - THE MOUNTAIN...

Posted on duminică, martie 12, 2017 | 0 comentarii

muntele - prieten, iubire, inspirație, provocare și metaforă... am bucuria să trăiesc într-un loc unde îi simt prezența binefăcătoare...

the mountain - friend, lover, inspiration, challenge and metaphor... I am happy to live in a place where I can feel his salutary presence...

nu demult, am văzut pe pagina unui prieten de pe facebook, două strofe dintr-o poezie... am recunoscut stilul... am căutat poezia...
ca cetățean și ca politician, a fost o persoană extrem de controversată...
el a fost cel care a îndrăznit ca, în revista, și almanahul revistei lui, să accepte să se scrie despre unchiul Mihai (călugăr greco-catolic), cu mult înainte de căderea comunismului...
în emisiunea lui de joi seara, ascultai la radio singurele melodii străine - vreo două - maxim trei piese de Beatles... numai Beatles... o singură dată pe săptămână...
și totuși... a fost unul dintre cei ce au ridicat osanale „conducătorului iubit”...
niciodată nu am fost de acord cu orientarea lui criptocomunistă... poate, spre final, a devenit mai lucid, mai puțin fanatic...
dar
cred că nimeni nu îi poate contesta opera, ca poet... a avut talent, a avut vână, versurile lui sunt ca un fluviu de neoprit...

adrian păunescu
muntele

iubita mea, ți-am cumpărat un munte,
am fost la târg, dar nu l-am luat pe bani
are păduri, și râuri, și o punte,
în vârstă de un milion de ani

și l-am adus în brațe, pân' la poartă,
e minunat, și piatra lui e grea,
comerțul ambulant cu munți se poartă
dar unde-ai să-l așezi, iubita mea?

ce munte colosal, un munte straniu
cu porci mistreți ce cântă-n coruri: jir!!
iar în adânc sunt straturi de uraniu
și-am dat puțin pe el... un chilipir

iubita mea, găsește marea vale
în care să-l aduc și să-l răstorn,
și-apoi, la nunta regăsirii sale
să cânt ca vânător al lui din corn

iubita mea, ți-am cumpărat un munte
să faci cu el ce-i ști, și ce vei vrea,
eu mă retrag în peșteri muribunde,
că am uitat să îți mai spun ceva:
am dat pe acest munte VIAȚA MEA...

din marele bazar cu amănunte,
plătind cu viața tot ce scump era,
iubita mea, ți-am cumpărat un munte...
păcat că n-o să-ncapă-n lumea ta...







adrian păunescu
the mountain

I bought you a mountain, my love
I went to a market, I didn't get it for money
he has forests, and rivers, and a footbridge,
a million years old

I brought him with my hands next to your gate,
he's wonderful, the stone is heavy
the trade with mountains is trendy,
but where will you put him, my love?

what a colossal mountain, a strange one
with boars that sing in choirs,
and deep in there are layers of uranium
I paid for a little... it was just a bargain

my love, please find a large valley
where to bring and turn it over,
and after that. at the wedding of our finding
to play the clarion, as his hunter

I bought you a mountain, my love
to use him how you please, and how you'll know
I will retire in dying caves,
as I forgot to whisper you something
I paid this mountain with MY LIFE

from the great bazaar, with odds and ends,
paying with life everyting was expensive
my love, I bought you a mountain...
too bad he will not fit in your world...


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu