JE T'AIME

Posted on joi, aprilie 28, 2011 | 16 comentarii

eu n-am mai văzut aşa-ceva niciodată
sunt multe interpretări de muzică, cu melodie, cu versuri, cu punere în scenă care să-mi placă mult
sunt multe formaţii sau cântăreţi cărora publicul le face atmosferă, repetă cuvinte, cântă versuri, sau strofe, sau refrenuri
sunt multe voci coborâte parcă din Ceruri
dar aşa-ceva n-am mai văzut niciodată
ascultă şi trăieşte piesa asta
desigur, la început nu vei şti ce se-ntâmplă, nu vei înţelege mare lucru din cântec... dar ascultă şi priveşte până la ultima secundă din înregistrare... care este la un minut după ce ea nu mai cântă... chiar şi aşa, înregistrarea este "tăiată"...

I have never seen something like this before
there are many music performances, with melody, with lyrics, with stagings that I like very much
there are many bands or artists to whom the audience creates a great atmosphere, repeats words, sings lines, or verses, or refrains
there are many voices as they were from Heavens
but I never saw something like this before
listen and live this play
of course, in the beginning you will not know what's happening, you will not understand much of the song... but see and listen until the last second of the clip... which is one minute after she doesn't sing anymore... even so, the recording is "cut"...


iată şi povestea acestei interpretări unice (după un comentariu al clipului video de pe youtube):
Înregistrarea este din primul concert al Larei Fabian după moartea unei persoane foarte dragi. A venit pe scenă, dar nu a putut să cânte. Atunci, publicul s-a ridicat în picioare, a început să cânte, şi toată sala a înlocuit cuvintele "je t'aime" (te iubesc) cu "on t'aime" (te iubim)...
Apoi producătorul, de la pian, a venit lângă ea şi a spus: "Uite... şi tu spuneai că nu mai ai pentru ce să trăieşti... Trăieşte pentru ei, pentru oamenii care te iubesc..."

here it is the story of this unique performance (by a comment of the video clip on youtube):
The recording is from the first concert of Lara Fabian after the death of a loved one. She came on stage, but could not sing. Everyone stood up and started singing, and the whole audience replaced "je t'aime" (I love you) with "On t'aime" (we love you).
Then her producer, from the piano, came up and said: "Look... and you said that you had nothing to live for... Live for them, for the people who love you..."


"...
la capătul cuvintelor şi viselor mele
vreau să strig
te iubesc, te iubesc
ca un nebun, ca un soldat
ca o stea de cinema
te iubesc, te iubesc
ca un lup, ca un rege
ca un bărbat ce nu sunt
vezi, aşa te iubesc eu pe tine
..."

"...
at the end of my words and my dreams
I'm going to shout
I love you, I love you
like an insane, like a soldier
like a movie star
I love you, I love you
like a wolf, like a king
like a man which I am not
you see, this is how I love you
..."



aici ai şi înregistrarea de studio, cu melodia şi vocea de cristal...
here is the studio track, with her crystal voice...

16 comentarii:

Catalin spunea...

E intr-adevar fara cuvinte!Atata emotie...

Karla spunea...

Eu am interpretat intotdeauna versul acela din refren "comme un homme que je ne suis pas" drept
"ca barbatul care nu sunt" (pentru ca ea, artista, e femeie)...

Eu am mai vazut asa ceva, destul de des, la Mylène Farmer. Alta femeie exceptionala care a pierdut o fiinta draga si care nu poate canta unele piese fara ajutorul publicului.

Una dintre ele, "Pas le temps de vivre"...
http://www.youtube.com/watch?v=MRGG6Hh63zM

Mai are si altele...

Victor spunea...

@ Cătălin: ... mie mi-a plăcut foarte mult;

@ Karla: ceva mai dificil cu traducerile astea multiple, în cascadă: franceză - engleză - română. Şi eu aş fi fost tentat să traduc aşa cum sugerezi tu, dar m-am conformat câtorva variante în engleză.
Da, mulţumesc pentru sugestie, am ascultat câteva piese de-ale ei. Are personalitate, şi voi mai căuta melodii de-ale ei

April spunea...

Emotie, traire, inaltare....superb!

Unknown spunea...

ceva care te lasa fara cuvinte.
iar imaginile sunt pe gustul meu.

Victor spunea...

@ April: mă bucur că place, mulţumesc pentru apreciere;
@ pharaonx: sincer, când am ales imaginile mi-am amintit de tine, care eşti expertul în asemenea cadre... mă bucur sincer că îţi place

arcadia spunea...

Ştiam interpretarea şi întâmplarea dar emoţia e aceeaşi de fiecare dată când o ascult.
E un fel de punct de referinţă în bugetul meu muzical-emoţionant.
O sâmbătă la fel de bogată în simţăminte frumoase să ai! :)

Victor spunea...

@ arcadia: uite că pe tine nu te-am surprins...
Cred că am mai scris-o cândva, atunci când editez imaginile, le selectez, dar mai ales când scriu efectiv postarea (nu lucrez cu "ciorne" scrise în altă parte), ascult melodia ce o voi posta incontinuu, de zeci de ori. Mă ajută să mă menţin în starea de a scrie cât mai viu, cât mai contopit cu muzica şi imaginile;... aşa verific şi rezistenţa la uzură a melodiei. Ce vreau să spun este că la acest cântec, oricât de bătătorit mi-e timpanul de acordurile ei, în a doua parte... am dificultăţi de respiraţie... mi se pune un nod în gât...
eu n-am vrut să transmit un nod în gât... am vrut doar să transmit o bucurie, o emoţie frumoasă...

Klaudia J spunea...

beautiful story, wonderful music and atmosphere, Victor ... I remember the difficult times after chem*******, I love life ... ;)

T. Becque spunea...

So nice. I like how the lighting is done in this too.

Elektra spunea...

WOW Victor,
What wonderful pictures you have made of the trees in the mist.
The music is touching. Thank you for sharing.
Elektra x

Unknown spunea...

Iti multumesc pentru aceasta minunata postare. Mai ascultasem melodia asta superba si alta data, dar nu vazusem varianta din concert. Mi-au dat lacrimile.

Anonim spunea...

Cand spui : nu mai pot! numai iubirea e cea care te salveaza de la marginea haului si iti arata noul sens al vietii.Pe un artist il ridica publicul, pe o mama fiul , pe un indragostit o noua iubire , pe un Om dragostea de viata .
Cati ne recunoastem ? Cati am trait ?
''la capătul cuvintelor şi viselor mele
vreau să strig
te iubesc, te iubesc''
Eu da !
Tu ?

Victor spunea...

@ Klaudia J: thank you very much for your words... I keep the fingers crossed for you; please take care of you ;)

@ T. Becque: oh, you're back again! I'm glad you like it... best regards!

@ Elektra: I'm glad you enjoy both pictures and music, thanx

@ Brînduşa: bine-ai venit; mă bucur că-ţi place

@ Anonim: mi s-a părut şi mie foarte frumos acel "capăt al cuvintelor şi viselor"... E un loc foarte dureros, unde nu-ţi doreşti să ajungi... Din păcate, după cum se vede foarte bine şi la acest cântec, cele mai vibrante momente de frumuseţe sunt născute din durere, multă durere...
Cred că puţini sunt cei ce NU au trăit acel strigăt... de la capătul cuvintelor şi viselor...

Tone spunea...

So very touching and beautiful! Love the story behind it. Thank you for sharing this!

Trimiteți un comentariu