...CUVÂNTUL...

Posted on sâmbătă, martie 13, 2010 | 0 comentarii


Atât oamenii de ştiinţă, cât şi credinţele diverselor culturi, sugerează sau ne asigură că ceea ce eu numesc "realitatea completă" este mult, mult mai mult decât acest univers perceput de simţurile şi de tehnica noastră. Există un univers al spiritelor, un alt univers al gândurilor? Există un univers în care cuvintele sunt dureros de contondente?
La început a fost cuvântul... cuvântul era Dumnezeu... cuvântul este demiurgic, el este creator; cuvântul (noţiunea) cheamă, aduce realitatea. În vorbirea noastră, noţiunile şi ideile pe care le rostim, ce fel de realitate "cheamă"? Unchiul Mihai încerca să ne facă conştienţi de importanţa exprimării pozitive şi succinte, fără "floricele", fără pălăvrăgeli şi bârfe inutile. El a conceput lista "celor 24 de cuvinte" (expresii) care nu trebuiesc rostite (se pot doar scrie).
1-sudalma; 2-blestemul; 3-dracul; 4-răul; 5-de ce ai făcut?; 6-nu trebuia să faci!; 7-nu ai făcut bine; 8-nu ştiu; 9-nu pot; 10-nu reuşesc; 11-baiul; 12-greul; 13-necazul; 14-nu merg; 15-nu fac; 16-nu vreau; 17-nu văd; 18-nu aud; 19-nu găsesc; 20-nu înţeleg; 21-am uitat; 22-am pierdut; 23-am spart; 24-am stricat.
Prin evitarea lor, nu invocăm negativul, nu dojenim, nu scoatem în evidenţă slăbiciuni sau neputinţe ale noastre sau ale altora. Acest exerciţiu de permanentă filtrare a exprimării verbale, aduce în obişnuinţă şi un continuu autocontrol, o curăţare de ceea ce nu este esenţial şi subiect al mesajului.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu